واردات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

چرخش‌های تحول آفرین

  • کد خبر: ۸۶۲۶۷
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
چرخش‌های تحول آفرین
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت در ۱۸ بند تدوین شده است. منظور از «چرخش تحول آفرین» ایجاد تحول اساسی در «راهبرد، ساختار و کیفیت» خدمات دهی مدیریت شهری به صورت جهادی و انقلابی و در سطح مطلوبی از استاندارد‌های اجرایی است که با ویژگی‌های «جهش عملکردی» و «انقلاب کیفیتی» همراه است و به دنبال دست یابی به تراز خدمات شهرداری متناسب با مفهوم جهان شهر رضوی است.

این رویکردها، روند‌ها و فرایند‌ها با هدف ایجاد تحول چشمگیر در راستای ارتقا و بهبود سطح خدمات مدیریت شهری به زائران و مجاوران در دوره ششم شورای اسلامی طراحی شده است که نهایتا منجر به افزایش رفاه عمومی جامعه شهری و افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات شهری می‌شود. این موضوع مهم که در چشم انداز دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است، راهبردی چالشی برای کیفی سازی خدمات است که به پیش نیاز‌هایی به شرح زیر احتیاج دارد:

۱- باتوجه به اینکه هر دوره مدیریت شهری حداکثر چهار سال قطعی زمان دراختیار دارد، «سرعت عمل» در روند فعالیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. نباید عجله کرد، ولی قطعا تحول چشمگیر نیازمند غنیمت شمردن فرصت‌ها و تسریع فرایندهاست.

۲- برخورداری از «نیرو‌های متعهد، متخصص و همگرا در مناصب مدیریتی و کارشناسی» برای این موضوع، یکی از پیش نیاز‌های اساسی موردنیاز است. اگر مدیرانی در مناصب کلیدی قرار بگیرند که با ادبیات جهان شهر برکت و کرامت مانوس نباشند یا خود را متعهد به آن ندانند، چرخش مدنظر به وقوع نخواهد پیوست.

۳- «ساختار سازمانی ارگانیک» یکی دیگر از گزینه‌های قطعی موردنیاز در این مسیر است. ساختار باید در خدمت راهبرد سازمان باشد و انعطاف لازم برای انطباق با شرایط متفاوت را داشته باشد.

۴- در مسیر چرخش راهبردی یک سیستم، «پایش مستمر فرایند‌ها و سنجش کیفیت تصمیم ها» به منظور نظارت کلی بر روند تحقق اهداف کلان ستادی، امری بسیار مهم و ضروری است که ضامن تحقق برنامه عملیاتی سیستم است.

بدون شک مانند هر اتفاق مهم دیگری که قرار است در یک سیستم مدیریتی رخ بدهد، همگرایی و هم راستایی بین سرمایه‌های انسانی سازمان به عنوان مهم‌ترین عامل، نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت. اگر ارتباط سلسله مراتبی مدیران سازمان با رده‌های کارشناسی باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع خدمات صورت نگیرد، این چرخش رویکرد با موفقیت انجام نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->